8 Temmuz 2018 Pazar

Norveççe En Temel Fiiller Listesi


Merhaba arkadaşlar,
Bugün sizlere, Norveççe'de kullanılan en temel ve önemli fiillerden oluşan bir listeyi paylaşıyorum. Bu listedeki fiillerle, en temel ve gerekli tüm konuşmaları yapabilirsiniz. Fiillerin;

** Mastar(Fiilin -mek, -mak hali, ilk yalın hali) - Present Tense(Şimdiki ve geniş zaman hali) - Simple Past Tense(Di'li geçmiş zaman) - Perfect Tense(Türkçe'de karşılığı yok) ve en son sütunda ise İngilizce karşılıkları bulunmaktadır.

 Örneğin, å skrive > yazmak fiili için, bu hallerde cümleler yapıp, nasıl kullanıldığını göstereceğim kısaca. İlerleyen süreçte ise tüm zamanlarda ve soru hallerinde, bu fiiller nasıl kullanılır, açıklayacağım adım adım. Fiilleri çalışmanız ve zamanlara göre nasıl değiştiklerini anlamanız, ilerleyen süreçler için, temel gerekliliktir.

 > Å skrive > Yazmak
> Jeg skriver > Yazıyorum/yazarım
> Jeg skrev > Yazdım
> Jeg har skrevet > Yazdım(Dilimizde olmayan bu kullanımda ise, klasik tanımla, olmuş/yapılmış bitmiş ama etkisi devam eden bir durum/eylem anlatılır.) İlerde, daha detaylı bilgi verilecektir, zamanlar anlatılırken.

 Daha detaylı bilgi, telaffuz kuralları, alternatif ifade biçimleri, sorular, ders talepleri ve ilgili konular için, yorum yoluyla, katılım sağlayabilir veya norvecceders@gmail.com üzerinden irtibata geçebilirsiniz.

 Ha det bra :)
(Hoşçakalın)

 DOSYA LİNKİ (Arkadaşlar, buraya dosya eklenmediğinden, grubumdaki linkini ekliyorum. Linkte, ilgili postayı ve PDF dosyasını bulacaksınız.)
https://www.facebook.com/groups/norvecceders/

#süleymanhoca #norveççedilkursu #norveççeözelders #learnnorwegian #lærnorsk #norveççe #bergenstesten #süleymanhocailenorveççedilkursu #tyrkisk #aiesec

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder