11 Aralık 2018 Salı

Norveççe İsim Cümlelerinde Geçmiş Zaman

Adsız
Merhaba Arkadaşlar,
Bugün sizlere, Norveççe'de isim cümlelerinin nasıl geçmiş zamana çevrildiğini anlatacağım. İngilizce karşılaştırmalı anlatınca, daha kolay anlaşılabileceğini göreceksiniz.
Bugüne kadar am/is/are yardımcı fiilleriyle yapılan İngilizce cümlelerin, was/were(uygun şahsa göre) kullanılarak, past tense(geçmiş zaman haline dönüştürldüğünü biliyorsunuzdur.
Norveççe'de bu durum aynen benzemekle birlikte, daha sade ve kolaydır.
Am/is/are gibi 3 farklı isim yardımcı fiili yerine, sadece bir tane ''er'' vardır ve şahsın sayısına veya türüne bakmadan her özne için kullanılır.
Yine aynı şekilde, was/were yerine ise, bir tek ''var'' yardımcı fiili kullanılır. Tüm şahıslar için. Bazı örnekler yaparsak;
I am a teacher. Jeg er en lærer. Ben bir öğretmenim.
I was a teacher. Jeg var en lærer. Ben bir öğretmendim.
You are my friend. Du er min venn. Sen benim arkadaşımsın.
You were my friend. Du var min venn. Sen benim arkadaşımdın.
Elif is 13 years old. Elif er 13 år gammel. Elif 13 yaşındadır.
Elif was 13 years old. Elif var 13 år gammel. Elif 13 yaşındaydı.
Soru yaparken de;
Daha önce bahsettiğim gibi, sadece yardımcı fiilleri başa alıyoruz ve cümlenin geri kalan kısımlarında, herhangi bir değişiklik yapmıyoruz.
Am I a teacher? Er jeg en lærer? Ben bir öğretmen miyim?
Was I a teacher? Var jeg en lærer? Ben bir öğretmen miydim?
Are you my friend? Er du min venn? Sen benim arkadaşım mısın?
Were you my friend? Var du min venn? Sen benim arkadaşım mıydın?
Is Elif 13 years old? Er Elif 13 år gammel? Elif 13 yaşında mıdır?
Was Elif 13 years old? Var Elif 13 år gammel? Elif 13 yaşında mıydı?
Arkadaşlar, gördüğünüz gibi, Norveççe'de isim cümlelerini geçmiş zamana çevirmek oldukça kolay ve sade. Bir sonraki derste ise, yine bu kalıpların olumsuz yapılma şekillerini göstereceğim.
Sorularınız olursa, yorum yoluyla iletebilirsiniz.
Ha en riktig fin dag, alle sammen 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder